Mano krepšelis

Peršalimas ir imunitetas

Mūsų imunitetas – apsauginis skydas, užtikrinantis organizmo pusiausvyrą bei apsaugantis nuo ligų.  Stiprinti organizmą reikia nuolat ir visus metus, nepriklausomai nuo sezono. Imuninei sistemai įtaką daro mūsų gyvenimo būdas, taip pat gaunamų vitaminų bei mineralų kiekis. Svarbu palaikyti reikalingą šių medžiagų kiekį organizme, todėl imuninės sistemos stiprinimui pasitarnauja maisto papildai. Plačiau kas yra imunitetas ir kaip galime jį sustiprinti, rasite tekste apačioje.

 

Rodyti daugiau

Kas yra imunitetas ir kaip jis veikia?


Imunitetas – organizmo sistema,  ginanti mus nuo virusų ar bakterijų bei palaikanti tinkamą organizmo pusiausvyrą. Imunitetas apima ląsteles, organus, neląstelines struktūras ir jų tarpusavio sąveiką. Galima išskirti du imuniteto tipus: įgimtas ir įgytas. Įgimtas imunitetas jau egzistuoja organizme. Tai pagrindinės organizmo gynybinės funkcijos: gleivinės, gerosios bakterijos, kosėjimas, čiaudėjimas, skrandžio sultys. Įgytas imunitetas susiformuoja, kai mūsų organizmas susiduria su antigenais – mums kenksmingais virusais ir bakterijomis. Vienas iš būdų įgyti imunitetą yra persirgti tam tikra liga arba pasiskiepyti. Įgytas imunitetas yra gaunamas ir su motinos priešpieniu. 


Vieną pagrindinių vaidmenų imuninėje sistemoje užima baltieji kraujo kūneliai (leukocitai). Susidūrus su organizmo pažeidėju, antigenu, šie kūneliai įvairiais būdais stengiasi susidoroti su svetimkūniais. Vieni juos sunaikina, kiti – gamina antikūnus, kurie taip pat kovoja su į organizmą patekusiais mikrobais. Tokiu būdu, jei organizmo imuninė sistema yra pajėgi, ji susidoroja su virusais ir taip apsaugo mus. Jei imunitetas yra nusilpęs ir nepajėgus kovoti su antigenais, žmogus suserga. Tokiu atveju reikia pasirūpinti imuninės sistemos atstatymu. 

Kodėl imuninė sistema nusilpsta?


  1. Antibiotikų vartojimas. Antibiotikai susidoroja ne tik su ligos sukėlėjais organizme, tačiau veikia ir geruosius mikroorganizmus. 
  2. Žalingi įpročiai. Tai rūkymas, alkoholis ir kt. Nikotinas slopina organizmo ląsteles ir jos negali susidoroti su virusais, bakterijomis. 
  3. Miego trūkumas. Mažai miegant, organizmas nusilpsta ir įvairios ligos žmogų puola daug dažniau. 
  4. Nepilnavertė mityba. Prastai maitinantis organizmas negauna jam reikalingų medžiagų ir vitaminų. 
  5. Nuolatinis stresas. Patiriant nuolatinį stresą, į organizmą išsiskiria hormonas kortizolis, kuris slopina imunitetą.
  6. Drąstiškos dietos. Laikantis dienos, organizmas negauna visų reikalingų mineralinių medžiagų bei vitaminų.

Kas padeda stiprinti imunitetą suaugusiems? 


Apie imuninės sistemos stiprinimą susimąstome tik pradėję jausti tam tikrus sveikatos sutrikimus ir tuomet norisi surasti itin greitą imuniteto stiprinimo būdą. Tačiau stiprinti imunitetą reikia nuolat. 


Susimąstykite apie savo gyvenimo būdą, kuris prisideda prie imuninės sistemos stiprinimo. Ar užsiimate grūdinimusi bei sportu, pakankamai miegate, būnate gryname ore, visavertiškai maitinatės? Būtent pilnavertė mityba turi didelę įtaką imunitetui, nes jo stiprinimui yra reikalingi vitaminai, mineralai bei antioksidantai, kurie padeda išvengti peršalimo ir kitų ligų bei didina imuninį atsaką. Vitaminai ir mineralai yra gaunami su maistu bei maisto papildais. Imuninės sistemos stiprinimui yra naudingi šie vitaminai:


  1. Vitaminas C (askorbo rūgštis). Šis vitaminas veikia kaip antioksidantas, padeda lengviau pernešti peršalimo simptomus, apsaugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų žalos.
  2. Vitaminas D. Palaiko tinkamą imuninės sistemos darbą bei dalyvauja kalcio ir fosforo įsisavinimo procesuose. Dėl per mažo saulėtų dienų kiekio per metus jo beveik visada trūksta gyvenantiems Lietuvoje.
  3. Vitaminas E. Kaip ir vitaminas C, tai yra puikus antioksidantas, kuris skatina ląstelių ir audinių atsinaujinimą, saugo ląsteles nuo laisvųjų radikalų žalos.

Kokios medžiagos stiprina imunitetą?

  1. Ežiuolės ekstraktai. Skirti reguliuoti imuninės sistemos veiklą, aktyvuoti su virusais kovojančių ląstelių aktyvumą bei sumažinti ligos trukmę. Tai natūralus antibiotikas, kovojantis su ligų sukėlėjais.
  2. Bičių produktai. Bičių pikis yra biostimuliatorius, pasižymi infekcijas naikinančiomis medžiagomis, aminorūgštimis, vitaminais. Bičių produktai  padeda reguliuoti medžiagų apykaitą.
  3. Alavijas (alijošius). Augalo sultyse yra baktericidinių savybių, kurios kovoja su bakterijomis ir virusais, stabdo uždegimus bei skatina organizmo apsaugą. 
  4. Imbieras. Imbiero šaknis turi antivirusinių savybių, padeda dezinfekuoti burnos ertmę, iš organizmo šalina toksinus.  
  5. Ženšenis. Skatina imuninių ląstelių kraujyje daugėjimą, padeda geriau pernešti stresą.
  6. Česnakas. Natūralus antibiotikas, kuris padeda įveikti bakterijas, grybelius, išlaikyti tinkamą kraujo cirkuliaciją. 
  7. Selenas. Dar vienas organizmui svarbus antioksidantas. Didina su virusais kovojančių ląstelių skaičių, pasižymi priešuždegiminėmis savybėmis, stabdo ląstelių senėjimą. 
  8. Cinkas. Šis mikroelementas padeda atkurti imuninę sistemą, dalyvauja  fermentų apykaitoje, padeda atsinaujinti ląstelėms.

Jei nepavyksta šių medžiagų gauti su natūraliais maisto produktais, yra rekomenduojamas maisto papildų vartojimas. Reikia nepiktnaudžiauti vartojamais maisto papildais su imunitetą stiprinančiomis medžiagomis, nes per didelis jų kiekis organizme gali būti žalingas. Visada rekomenduojama apie tai pasitarti su gydytoju ar vaistininku, kuris atsižvelgus į jūsų sveikatos būklę, paskirs tinkamus maisto papildus, parekomenduos sveikos gyvensenos principus imuniteto stiprinimui.
Straipsniai ir naudingi patarimai
item.Title
Lietuvos kūrėjai pelnė sidabrą Europos dizaino apdovanojimuose
Skaityti daugiau
item.Title
Nacionalinis transplantacijos biuras bendradarbiaus su „Gintarine vaistine“
Skaityti daugiau
item.Title
Kolageno įtaka mūsų odai ir sveikatai
Skaityti daugiau